Translate

środa, 12 października 2016

5 MOICH SPOSOBÓW NA JESIENNĄ CHANDRĘ CZYLI JAK SIĘ BRONIĆ PRZED ZŁYM NASTROJEM



Wiem, że jesień już na dobre zagościła i mocno daje się we znaki, mamy teraz więcej deszczu niż Słońca i wszędzie cicho i ponuro, ale moi drodzy nawet przy takiej aurze, można znaleźć trochę błękitnego nieba, wystarczy przestać myśleć o tym wszystkim co przynosi jesień, przecież nie zatrzymamy spadających liści i ciemnych chmur z których pada deszcz, w tym poście podpowiem wam jak pomimo jesiennej chandry, poczuć się lepiej i wpuścić odrobinę słońca do naszego życia i dostrzegać mimo wszystko - kolorową jesień za oknami.



1. Gdy tylko poczujecie spadek nastroju od razu polecam znaleźć zajęcie, które rozproszy wasze negatywne myśli - w tym przypadku polecam sięgnąć po ulubioną książkę, włączyć ulubiony film lub po prostu wybrać się na długi spacer, albo najlepiej napić się pysznej herbatki malinowej z cytryną, która cudownie was rozgrzeje w chłodny jesienny wieczór.


2. Kolejnym fantastycznym sposobem na jesienną chandrę, to oczywiście aktywność fizyczna, tak moi kochani to udowodnione, iż zaraz po wysiłku organizm nasz wytwarza endorfiny - czyli hormony szczęścia, które doskonale poprawiają nastrój i wprowadzają nas w stan euforii oraz doskonały nastrój, co istotne łagodzą napięcia wywołane stresem.
Przetestowałam na sobie i muszę wam przyznać, iż po każdej aktywności fizycznej czuję się jak nowo narodzona, mam więcej energii i ogrom pozytywnych myśli, także koniecznie na jesienną chandrę -  idźcie pobiegać lub wyskoczcie na siłownię albo na basen lub zacznijcie na dobre uprawiać jogę albo jakiś taniec - możliwości jest wiele wystarczy, że się przełamiecie reszta pójdzie z górki.

3. Ostatnio odkryłam, iż odpowiedni zapach unoszący się w pomieszczeniu, pomaga nam również pokonać zły nastrój, ba  nawet poprawić naszą odporność.
W jesienne dni postawcie na lawendowy lub pomarańczowy aromat, u mnie zagościła lawenda, na moim balkonie jest jej mnóstwo, a wieczory umilają mi lawendowe olejki, uwielbiam jej zapach i naprawdę działa pozytywnie - spróbujcie koniecznie!

4. Odpowiednia dieta, również ma wpływ na nasz nastrój, zwróćcie uwagę czy dostarczacie wystarczającej ilości ryb oraz owoców morza do waszego jadłospisu, jest to bardzo istotnie ponieważ właśnie one dostarczają nam kwasów tłuszczowych Omega - 3 EPA( Kwas tymodonowy ) i DHA ( Kwas dokozaheksaenowy).
Wysoki poziom DHA,  powoduje zwiększenie poziomu dopaminy i serotoniny - odpowiedzialnych za polepszenie nastroju, które również występują w lekach antydepresyjnych.  Dlatego moi kochani, jedzcie ryby zwłaszcza makrele i łososia -  minimum dwa razy w tygodniu, jeśli natomiast nie jesteście fankami ryb, to postawcie na suplementy zawierające kwasy Omega - 3.
Oprócz ryb wzbogaćcie swoją dietę, również w owoce i warzywa tj: jabłka, maliny, śliwki, gruszki, pomidory oraz nie zapominajmy o orzechach!

5. Moim sprawdzonym i naprawdę dobrym sposobem na poprawę nastroju w jesienne deszczowe dni jest spotkanie ze znajomymi.
Przebywanie z ludźmi ma na nas dobroczynny wpływ, oczywiście zadziała to tylko, jeśli mamy przyjaciół, którzy potrafią wprowadzić w nas w dobry nastrój, umieją żartować a czasami zrobić coś spontanicznego.



Mam nadzieję, że moje sposoby pomogą wam w walce z jesienną chandrą, ale tak naprawdę jak rozejrzycie się dookoła zobaczycie, te piękne zmieniające się  kolory na drzewach,  zrozumiecie że jesień może być urokliwa, to wszystko zależy od waszego myślenia i sposobu patrzenia na pewne rzeczy.

Jestem ciekawa jak wy radzicie sobie z pogorszeniem nastroju właśnie w tym okresie jesiennym ? Jeśli macie sprawdzone sposoby, dajcie znać w komentarzu, jestem bardzo ciekawa.