Translate

piątek, 20 czerwca 2014

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

Od jutra zaczynam uprawiać sport tak tak od jutra ..... przychodzi jutro i nic zawsze jakaś wymówka , niestety bez dobrej motywacji się nie obędzie trzeba postawić sobie cel np . do końca miesiąca jak się za siebie wezmę to mogę lepiej się poczuć , zrzucić zbędne kilogramy ,  niby nie dużo tylko miesiąc pełnej mobilizacji i jesteśmy szczęśliwsze że osiągnełyśmy swój cel czyż nie jest to wspaniałe ! Także wstajemy i mobilizujemy się gwarantuję satysfakcję 100 %  

Oto kilka propozycji  sportów które pomogą nam stworzyć nową siebie .





BIEGANIE - jeden z moich ulubionych sportów które kształtuje sylwetkę , poprawia pracę serca i krążenie   , mimo iz dla niektórych może kojarzyć się z męczącym wysiłkiem to niestety nic mylnego początki oczywiście są cięzkie , ale zacznij od marszu powoli wytężaj wysiłek a zobaczysz ze po tygodniu bieganie będzie jak podmuch wiatru , bieganie uzależnia tak na poziomie psychicznym jak i fizycznym  . Co potrzebujesz aby zacząć ? Po pierwsze motywacja i jeszcze raz motywacja , jeśli  postawisz przed sobą bardzo konkretny cel – Twój mózg „wyda pozwolenie” na wyższy stopień cierpienia by go uzyskać. Gdy dodatkowo wpoisz sobie, że każdy rezultat – choćby sekundę poniżej planowanego będzie porażką – dasz dodatkowe szanse na realizację planu. Cel oczywiście musi mieć swoje realistyczne podłoże.A więc do działania !

Aby zacząć przygodę z bieganiem musisz wiedzieć kilka podstawowych rzeczy. Aby schudnąć musisz biegać z odpowiednią szybkością i w odpowiednim czasie. Nie zawsze bieganie spowoduje spalanie tłuszczu!

Biegać trzeba wolno!

Jeśli nie masz jeszcze kondycji, aby biec bez przerwy przez pół godziny – zacznij od spacerów, a raczej szybkiego marszu. Musisz poruszać się w takim tempie, aby móc
swobodnie rozmawiać. Wtedy- mniej więcej- Twoje tętno jest w zalecanym zakresie. Wtedy spalasz tłuszcz. Powodzenia !
 
 Rzeczy, których potrzebujesz, aby schudnąć biegając:
- pulsometr (lub partner biegowy do rozmów)
- dobre buty biegowe
- odpowiednia dieta i wsparcie rodziny 



Ranking dobrych butów do biegania oraz dieta będzie omówiona w kolejnym poście a więc nie przegapcie !


PŁYWANIE



Pływanie to kolejna dyscyplina sportu która która rozwija mięśnie całego ciała ,  poprawia ogólny stan zdrowia, kształtuje mięśnie kręgosłupa, odchudza i daje dużą satysfakcję  także dlaczego nie zacząć pływać ja postanowiłam iż do mojego tygodniowego planu aktywności fizycznej dodam pływanie. Wiecie że osoby które często pływają, prawie nigdy się nie garbią i mają prostą sylwetkę :)  Ciepłe jeziora aż się proszą aby się zanurzyć :)  Ja zaczynam a wy?


JAZDA NA ROWERZE


 O tym sporcie można cały czas pisać w samych superlatywach ale to jak w każdej dyscyplinie bo nie bez powodu mówi się żę sport to zdrowie :)  Jazda na rowerze wysmukla łydki i napina uda, wzmacnia biodra, mięśnie grzbietu i brzucha. Sprawia, że zwiotczałe mięśnie napinają się. Podczas jazdy na rowerze pracują także mięśnie grzbietu i rąk, gimnastykuje się kręgosłup. Pedałowanie zmniejsza też ryzyko wystąpienia żylaków na nogach .Rower pomaga nam pozbyć się zbędnych kalorii (godzina jazdy z prędkością zbliżoną do 20km/h to około 600cal),  jest pomocny w walce z cellulitem  a przebywanie na świeżym powietrzu, w dodatku przy słonecznej pogodzie,  poprawia wygląd cery i sprawia, że wyglądamy rześko i młodo.

Mam nadzieję że przekonałam was do włączenia jednego chociaż z tych sportów w waszym codziennym rytuale  bo przecież jeśli zadbamy o nasze zdrowie to naprawdę wszystko w naszym życiu  nabierze innej  rzeczywistości a więc ruszamy się !


W kolejnym poście o zdrowiu przedstawie ranking najlepszych butów do biegania oraz dieta   którą warto wprowadzić do naszego codziennego jadłospisu a więc do następnego !